ایده بسته بندی خلاقانه + 42 ایده خاص و شیک

بسته بندی مجموعهای از تخصصهای تمام عیار است و موفقیت در آن مستلزم کسب دانش فنی و به روزرسانی امکانات، اطلاعات و مهارت های حرفه ای است. این نوع پیچیدن محصول، برای نگهداری به شرایط خاص و ویژه ای نیاز ندارد و به همین جهت یکی از رایج ترین موادی است که به هنگام قرار دادن محصول مورد استفاده قرار میگیرد. اغلب این وسیله را برای استفاده های محلی و خانگی استفاده میکنند. بنابراین جهت افزایش وفاداری به برند در بین مخاطبانش، طراحی پایدار با هدف قابلیت استفاده مجدد را در دستور کار قرار داده است. با این کار نه تنها به محیط زیست کمک خواهید کرد؛ بلکه وفاداری به برند را در بین مصرف کنندگان آگاه به مسائل زیست محیطی نیز تقویت خواهید نمود. 30% از مصرف کنندگان مایل هستند تا برای محصولاتی که ادعاهای پایداری را ارائه می دهند مبلغ بیشتری پرداخت کنند. سپس اقدام به یک طراحی مناسب برای محصول یا خدمت خود کنند. در طراحی بسته بندی سه “لایه” وجود دارد: بسته بندی بیرونی یا خارجی، بسته بندی داخلی و محصول. همچنین موفقیتهای زیادی در حوزه بسته بندی گیاهی و بسته بندی پلاستیکی زیست تخریب پذیر به وجود آمده است.

پس اگر برند شما یک تغییر در نظر دارد؛ بایستی ابتدا موضوع انجام تحقیق را جدی گرفته و آن را دنبال کنید. این تغییر یک نمونه پیشگامانه از عدم استفاده از منبع مشترک مورد استفاده برای ایمن سازی محصولات در بستهبندی کاغدی و مقوایی یا کارتن، یعنی پلاستوفوم (یونولیت) به حساب می آید. ایرینا (Irina)، بنیانگذار این برند میگوید: “طراحی جعبه (اندازه، شکل، ماده)، قابلیت استفاده مجدد را تحت تأثیر قرار می دهد و عناصر دیگر برند اسلوپس اند تاون را برای مصرف کننده به ارمغان می آورد”. محصولات شما سزاوار جعبه های بسته بندی سفارشی ساخته شده با مواد پایدار ، کیفیت چاپ بی عیب و نقص و طراحی بی نقص هستند. چیزی که در صفحه نمایش عالی به نظر میرسد ممکن است به همان کیفیت در چاپ نباشد.. تصویرسازی های دیجیتال فری هند به شکل قالب گرافیکی شطرنجی مانند بوده و در اندازههای مشخصی قابل چاپ هستند و با تغییر سایز افت کیفیت پیدا میکنند اما اگر تصویرسازی وکتور انجام شود، بسته به سایز صفحه کتاب و سلیقه مولف با کوچک و بزرگ کردن عکس، افت کیفیت دیده نخواهد شد.

با شروع انقلاب صنعتی بسته بندی و ذخیره سازی مواد غذایی مانند سایر حوزه ها دستخوش تغییر و صنعتی شدن شد و تا امروز شاهد این تغییرات هستیم. خواسته ها و نیازهای مصرف کنندگان دائماً تغییر می کند. با این حال پایداری در بسته بندی فقط مربوط به مواد نیست؛ بلکه استفاده کمتر از مواد، صرف نظر از نوع آنها نیز میتواند معجزه کند. آنها با روش های فلاحیان برای حذف مخالفان موافق نبودند و می خواستند با برتری فکری و ایدئولوژیک مخالفان خود را مجاب کنند». این ویژگی ها می توانند روشی عالی برای قرار دادن برند شما بالاتر از رقبایتان باشند. شهره و سارا را همیشه می بینم. در برخی موارد بسته بندی شیشه ایی خیلی عالی به فروش میرسد اما این بدان معنا نیست که همیشه باید از بسته بندی شیشه ایی استفاده کنید. بسته بندی خلاقانه و منحصر به فرد باشد تا برند و محصولتان همیشه در یاد مشتریانتان بماند. بسته بندی زیبا و خلاقانه خود نیز به تنهایی می تواند هزینه های تبلیغات و بازاریابی را کاهش دهد.زیبایی بصری همچنین باعث افزایش فروش خواهد شد. برچسب «پایدار» نیز نمی تواند مفهوم اخلاقی بودن را بیان کند.

این دقیقاً دلیلی است که یک طراح باید از طراحی بستهبندی در اطراف محصول استفاده کند. چندین نمونه از برندهایی که دقیقاً چنین کاری را انجام داده اند، در زیر مطرح می گردند. برند اچ اند ام می داند مخاطبانش افراد بین 18 تا 35 سال هستند و به این مسئله واقف است که این افراد به محیط زیست اهمیت می دهند. مثلا بعضی از کیسه های خرید برند اچ اند ام (H&M) قابلیت تبدیل به آویز لباس را دارند. این کیسه ها نه تنها نسبت به کیسه های پلاستیکی رایج برند اچ اند ام از مواد کمتری ساخته می شوند؛ بلکه کاغذ های آنها 80% بازیافتی هستند. با استفاده از مواد بازیافتی می توان به این هدف دست یافت. به طور کلی عملکردهای بسته بندی را می توان به دو دسته کاربردی و ترغیبی تقسیم کرد. برخی از مشتریان، محصول را به طور خاص سفارشیسازی میکنند. برخی محصولات ممکن است دارای سه لایه بسته بندی باشند؛ محصولی مانند خمیردندان را در نظر بگیرید: داخل لوله پلاستیکی (بسته اصلی) ، محصول داخل یک جعبه مقوایی (بسته بندی ثانویه) بسته بندی شده، جعبه مخصوص حمل و نقل (یا بسته سوم) و… خوب حالا که دلایل کافی برای استفاده نکردن از لوگوهای ارزان را دارید بهتر است به سراغ یک فرد یا شرکت حرفه ای بروید و از آن ها کمک بخواهید.

ما از ابتدا تا انتها در کنار شما خواهیم بود تا بهترین خدمات چاپ و طراحی انواع جعبه و کاتالوگ مورد نظر شما ارائه دهیم.انتخاب مناسب ترین روش چاپ و راه حل های موثر در جهت کاهش هزینه، و بالا رفتن کیفیت به مشتریان گرامی نشان داده می شود و در اجرای آن همگام با مشتریان خواهیم بود.برای مشاهده نمونه کارهای طراحی چاپ این مجموعه می توانید بر روی زیر کلیک نموده و وارد گالری تصاویر بی نظیر چاپ و بسته بندی آبرنگ شوید. برای هر بسته گیرایی و مورد توجه قرارگرفتن، همراه با کاربردی بودن و گزینه های اقتصادی، حائز اهمیت است. زیرا این محصولات از دسته محصولات ضروری و روزمره افراد محسوب نمی شود بنابراین برای فروش آن باید روی طراحی جعبه بسته بندی ( نکات مهم در طراحی جعبه )آن ها کار کرد. این کار روشی عالی برای افزایش دانش شما در مورد بسته بندی های قابل بازیافت محسوب می شود. دستگیره ی این جعبه از امتداد مقوای لمینیتی به کار رفته در این بسته بندی ساخته شده است. محصول ویژه: جعبه محصول کرافت (kraft) دو تکه ای که با اندازه استاندارد شرکت پست سلطنتی بریتانیا موسوم به Royal Mail متناسب است. یک طراح خلاق و حرفه ای به خوبی می داند برای تبلیغات و جذابیت مواد غذایی در ظرف و یا بسته بندی ها با متریال مختلف چه طرحی را ارائه دهد.

بسته بندی پایدار (Sustainable packaging) در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری در حال تبدیل شدن به یک اولویت برتر برای هم برندها و هم مصرف کنندگان است. 37% از مصرف کنندگان ایالات متحده در هنگام تصمیم گیری برای خرید، پایداری را در اولویت قرار می دهند. بسته بندی هویت کالا را مشخص میکند و بهترین تبلیغ برای محصولات است. اهداف بسته بندی به کلیه فعالیت های مربوط به طراحی، ارزیابی و تولید بسته برای محصولات اشاره دارد. برای انجام کدگذاری احتیاج به میدانها مغناطیسی متغیر میباشد که این امر به کمک آهنرباهای از نوع ابررسانا هر لحظه تولید میگردد. این امر بخصوص در مورد محصولات شیمیایی صادق است. در واقع محصول آن چیزی است که مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی ویژه ی بسته بندی کالا گاهی اوقات حتی از نیاز خریداران و برند های شناخته شده پیشی می گیرد.

علاوه بر آن این کار راهی برای فروش بیشتر محصولات، رضایت مشتریان و روشی آسان برای تبلیغ محصول شما است. شما می توانید این کار را با اولویت بندی لوگو،نام محصول و توضیحات محصول در قسمت جلوی بسته بندی انجام دهید این بی شک مهمترین کاری است که می توانید در طراحی بسته بندی خود انجام دهید. تغییر مداوم و زود هنگام بسته بندی محصولات تجاری واحد تولیدی شما یک اقدام مثبت نمی باشد با این حال اگر تصور می کنید بسته بندی مناسب تری در مقایسه با بسته بندی موجود پیدا کرده اید از تغییر و تحول استقبال کنید و طراحی ظاهری بسته بندی محصولات خود را تغییر دهید زیرا در بازار پر رقابت امروزی یک تغییر حتی کوچک در ظاهر بسته بندی می تواند فروش شما را تا چندین برابر افزایش دهد.

نهادهای دیگری نیز مانند شورای نظارت بر جنگل ها (Forest Stewardship Council) وجود دارند. اینگونه می توان برداشت نمود که بسته بندی زیست محیطی کاملاً مربوط به محیط زیست است که باید عوامل اقتصادی و اجتماعی را نیز در نظر بگیرد. به نظر می رسد برخی شیوه های تصویر سازی در کتاب کودک، جزیی از عناصر تخیل در دیدگاه کالریج را شامل می شود.کودک با رویت تخیل در تصویرسازی به امکان کشف معنا و دریافت باطن پدیده ها، به جای ادراک حسی صرف نایل می شود. شیوه تصویرگری کتاب کودک با اکریلیک از این جهت انجام میگیرد که تصویرگری در این روش هزینه زیادی نسبت به رنگ روغن نخواهد داشت و هنوز یکی از پرطرفدارترین و معمولترین شیوههای خلق آثار هنری و تصاویر مورد نیاز کتابهاست، به همین دلیل تقاضا برای آن زیاد است و ایران تایپیست هم بر همین اساس این نوع خدمات را با بالاترین کیفیت بصورت آنلاین ارائه میکند. باید اطلاع یابید که این شیوه بسته بندی چگونه می تواند به بهترین شکل باعث تکمیل طراحی بسته بندی گردد. به طور کلی، بسته بندی و چاپ مناسب نقش بسیار مهمی را در حمل و نقل، نگه داری و سهولت مصرف و اطلاع رسانی درباره مصرف آن به مشتری ارائه می دهد.

هر یک از 8 ایده طراحی بسته بندی خلاقانه فوق کمک می کند با توجه به نیاز روز در بازار هدف حاضر شوید و سهم گسترده ای در فروش نمونه طراحی لوگو موفق داشته باشید. مشخص است که مفهوم عبارت بسته بندی سازگار با محیط زیست (Eco-friendly packaging) بیش از یک اصطلاح باب روز است. هم محصولات و هم بسته بندی هایشان مبتنی بر مواد سازگار با محیط زیست است. اما تحصیل در رشتهی کامپیوتر تضمین نمیکند که شما سازندهی آن استارتاپ تاریخ ساز و میلیارد دلاری بعدی دنیا خواهید بود و گرفتن مدرک در رشتهی فلسفه هم لزوماً مانع از آن نخواهد شد که کسب و کاری راه بیندازید.

بنابراین تعاریف ممکن است گاهی اوقات یک مفهوم مشخص را دنبال نکنند. ائتلاف بسته بندی پایدار (Sustainable Packaging Coalition) یک منبع عالی در این زمینه به حساب می آید. زیرا به شما اجازه می دهد که کلمات استفاده شده و مورد نیاز را یاد بگیرید و از آن ها در مصاحبه استفاده کنید. لازم به ذکر است طراحی بسته بندی برای محصول یا خدمت مورد نظر هیچ محدودیتی ندارد و افراد میتوانند از ایدههای مختلف استفاده کنند؛ بهعنوان مثال میتوان به شرکتی اشاره کرد که برای جابجایی گلهای خود جعبههایی را طراحی کرده بود که از سقف ماشین آویزان بودند.