خواص چای لیمو: 13 فایده شگفت انگیز چای لیمو برای سلامتی مجله کسب و کار بازده | OkChay

چای قالبی ابتدا در اوسط دهده ۱۹۹۰ در هلند ابداع شد، که در آن کشور شرکتی به نام ، یک قالب چای به نام تیکولینو تولید نمود. تیکولینو به عنوان قالب‌های جداگانه چای ساخته می‌شود که در آن فناوری دم کردن برگ‌های چای در داخل کارخانه با آزاد شدن طعم و عطر آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. اینها فراوان‌ترین ترکیبات موجود در برگ چای هستند که ۳۰ تا ۴۰ درصد از ترکیب آنها را تشکیل می‌دهند.

خواص چای لیمو: 13 فایده شگفت انگیز چای لیمو برای سلامتی مجله کسب و کار بازده | OkChay

طی مطالعه ای معتبر، شرکت کنندگان یک فرمول آزمایشی از عصاره چای سبز را به مدت 15 و 30 روز روی ساعد خود امتحان کردند. در پایان مطالعه، محققان دریافتند که این ترکیب رطوبت پوست را افزایش و زبری آن را کاهش داده است. چای سبز همچنین دارای خواص ضد التهابی منحصر به فردی است که عموما به محتوای بالای پلی فنلی آن مرتبط می شود.

ببینید | تصاویری از رژه دریایی ناو شهید سردار رودکی و قایق های تندرو سپاه

هم‌اکنون، انتخاب این روش بیشتر می‌تواند به سلیقه و ترجیح شخصی مربوط شود. افزودنی‌های متداول به چای شامل شکر یا عسل، لیمو، شیر، عصاره میوه جات است. برخی از کارشناسان از افزودن خامه به آن به دلیل تقویت بیش از حد طعم آن خودداری می‌کنند. آنچه از این قاعده مستثناست، استفاده از چای‌های بسیار مقوی همچون معجون چای جزایر فریزلند شرقی است.

افسانه‌های پیدایش چای

اضافه کردن آب لیمو نه تنها رنگ چای را زیباتر می‌کند بلکه طعم آن را هم چای با شام بهبود می‌بخشد. برای تجربه‌ی طعمی عالی و بی‌نظیر، باید مقدار مناسبی از آب لیمو به چای اضافه کنید. چای maccha جدید از به‌طور طبیعی از همان درختچه‌های انبوه تحت عنوان گیورکو به دست آمده و پور خالص آن به‌طور کامل با آب داغ مخلوط می‌شود، و از این چای در مراسم چای ژاپن استفاده می‌شود. صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور با بانک کشاورزی تفاهم نامه همکاری امضا کردند. چون چای بسیار آسان رطوبت و بوهای محیط را جذب می‌کند لذا لازم است تا آن را در انواع کانتینرهایی نگهداری کنند که از بوهای تند به دور باشد. یک روش نگهداری مقادیر کم برگ سبز چای، نگهداری در ظرف حلبی یا شیشه‌ای است.

  • با توجه به پروفایل ضد التهابی آن، محققان معتقد هستند که مصرف چای سبز به صورت موضعی یک درمان موثر برای بسیاری از بیماری های پوستی به شمار می رود و می تواند تحریک و خارش ناشی از پسوریازیس، درماتیت و روزاسه را کاهش دهد.
  • خاستگاه گیاه چای شرق و جنوب چین، میانمار شمالی، و ایالت آسام هند را دربرمی گیرد.[۸] رشد فوری (لجام گسیخته) گونه آسامی چای در نواحی قابل مشاهده‌است که از استان یانا تا بخش شمالی میانمار و آسام در هند را پوشش می‌دهد.
  • این ترکیب می‌تواند در سطوح نواحی کاشت چای (مانند، چای آسام)، یا چای‌های نواحی دیگری باشد که ممکن است با آن مخلوط شوند.
  • چای سبز برای سلامت پوست نیز مفید است و به همین علت در فرمولاسیون انواع محصولات زیبایی گنجانده می شود.