طراحی ویلا دوبلکس [پلان، طراحی داخلی و نما]

اگر بخواهیم به زبان ساده جایگاه معماری داخلی را در فضاسازی عنوان کنیم در بالای آن به معماری بر می خوریم و در پائین آن به طراحی داخلی! پشت بام و خوابگاه : در طراحی ویلای کلاسیک پشت بام های شیب دار با چندین خوابگاه در آن ها طراحی می شوند. در فضای هال و نشیمن طبقه همکف پلکان مدوری به طبقات بالا داریم که از چوب برای نرده های آن استفاده شده است. و تمرکزی برای به وجود آوردن آن وجود نداشته است. استفاده از کاغذهای دیواری طرح دار در اتاق های خواب ، سرویس های بهداشتی و حتی آسانسور در این ویلا زیبایی کلاسیک بودن طراحی داخلی این فضاها چشمگیرتر کرده است. در این ویلا نیز با استفاده از پرده های بلند از جنس مخمل با رنگ قرمز فضایی چشمگیر در تلفیق با رنگهای کرم و قهوه ای و مشکی مبلمان ها بوجود آورده ایم.

طراحی ویلای کلاسیک شامل نکات زیادی در ارتباط با بهترین طراحی ویلا می باشد که رعایت کردن تمامی این نکات در آخر منجر به ایجاد پروژه ای جذاب برای شما عزیزان می باشد . علاوه بر این با کمترین هزینه ها می توانید بهترین ایده ها را پیدا کنید. اگر امکان تغییر گچبری اتاق را هم داشته باشید می توانید از گچبری های با طرح درشت گل و بلبل استفاده کنید تا بیش از پیش به دکوراسیون اتاق نشیمن حال و هوای سنتی بدهید. با این حال مانند ابریشم، پنبه نیز به شدت در معرض لکه شدن و به همین دلیل، معمولا از ترکیبات آن به جای پنبه مصنوعی استفاده می گردد. به این علت است که سبک کلاسیک را با لوکس بودن یک فضا مترادف می دانند اما در عین حال ما و شما به عنوان یک معمار می بایست وجه تمایز این سبک ها را بدانیم.

همانطور که در ابتدای مطالب عنوان شد با توجه به کاربری متفاوت ویلا نسبت به ساختماهای مسکونی در طراحی داخلی ویلا با محدودیت های کمتری روبرو هستیم، ساختمان ویلا از چند جهت و در فرم ایده آل از سمت تمامی اضلاع آزاد است و امکان استفاده از نور طبیعی بیشتر می شود درب ها و پنجره های اضلاع خارجی بزرگتر و از شیشه های قدی استفاده می شود سقف ویلا ارتفاع بیشتری دارد و جای کار برای طراحی داخلی بیشتر فراهم است فضا های داخلی و خارجی بسته به سبک و مدل اجرایی جدا یا پیوسته به یکدیگر هستند امکاناتی مانند اتاق بازی استخر و سونا مطبخ و آشپزخانه ها همینطور اتاق های میهمان و..دست طراح را در طراحی داخلی ویلا باز میگذارد. طراحی ویلا نیز مانند دیگر بناهای معماری نیازمند اصول و ظوابط خاصی می باشد. چرم: درست مانند ابریشم، چرم نیز ظاهری غنی به طراحی داخلی می دهد. به عنوان مثال، دانشجویان می آموزند که چگونه با انتخاب درست گیاهان آپارتمانی و متریال های دیگر، یک باغچه کوچک و سرسبز را درون خانه درست کنند. تا بتوانید در هنگامی که مشغول کباب درست کردن بر روی باربیکیو هستید؛ بر روی آن بنشینید.

اما این تعریف در حقیقت، یک تفسیر غلط برای معماری ویلا یا هر ساختمان دیگر عنوان شده است! ویلا از بناهای مهم در طراحی معماری می باشد که از دیرباز مورد توجه معماران بوده است. سبک کلاسیک سبکی با شکوه، باعظمت و زیبا می باشد که از از دیرباز به دلیل ویژگی های منحصر به فردش مورد استقبال عموم قرار گرفته است. با این حال، ریون به راحتی چروک می شود و به همین دلیل باید در مکان هایی استفاده شود که تحت فشار قرار نمی گیرند. به واسط متریالی مانند سنگ، می تواند حس عظمت، زرق و برق و نوعی از خودنمایی را به معرض نمایش قرار داده که از ویژگی هایی هست که میتواند باعث رضایت مشتری می شود. نتیجه طراحی مدرن ویلای کلاسیک، خانه ای کلاسیک معاصر هست که در همان زمان تازه هست. مثلا شرایط آب و هوایی حاکم بر منطقه شمال ایران را باید در زمان خرید و به کارگیری متریال مورد نیاز مد نظر داشت. شیک بودن و هماهنگی اجزای خانه باعث می شود که محیط خانه آرام به نظر بیاید و روی ناخودآگاه شما تاثیر مثبت بگذارد. حتی یک میز بسیار ساده که با پارچه ای آراسته مزین شده است، می تواند تاثیر مثبتی بر روی محیط بگذارد.

از آنجا که چرم یک پارچه کاملا طبیعی است، به توجه و مراقبت بسیار زیادی نیاز دارد. این نما که با عنوان نمای رومی نیز مردم به زمان عامیانه شناخته شده است، در کشور ما سابقه زیادی ندارد، پیشینه آن احتمالا به دو سه دهه بیشترنمی رسد . پنبه کاربردهای زیادی در منزل دارد، به خصوص اگر استحکام و دوام پارچه در آن مورد اهمیت داشته باشد. پنبه: پنبه یک پارچه بسیار سبک و ارزان قیمت بوده و این دو خاصیت، آن را به یک گزینه بسیار محبوب برای استفاده در طراحی منزل تبدیل می کنند. تفاوت اصلی در طراحی ویلای مدرن دوبلکسی که باعث آرامش و لذت شما از استفاده از آن شود در جزئیاتی نهفته است آن جزئیات در طراحی باغ ویلا نهفته است. این مساله در طراحی داخلی ویلا خود را بیشتر نشان می دهد. برای طراحی ویلا به سبک مدرن یا کلاسیک باید بدانیم چه مواردی را در ویلای خود نیازمند هستید . ما در تیم طراحی ویلا آرین پاراکس به شما پیشنهاد می کنیم که برای کاشت گل در گلدان؛ از گلدان های سفالی و یا گلی استفاده کنید زیرا حس قدیمی و سنتی را به خوبی القا می کنند.

گذاشتن میز جلو مبلی قدیمی که پایه ها و سطح رنگ و رو رفته یا یک صندوقچه و چمدان قدیمی که دیدن آن بیننده را به ۴۰ سال قبل می برد را هرگز فراموش نکنید چون دیدن این تصویر زیبا در ذهن مهمان شما تا همیشه باقی خواهد ماند. ریون، دارای بافت بسیار عالی بوده و می توان آن را به عنوان جایگزینی برای ابریشم به کار برد. همان طور که مشاهده می کنید معماری داخلی بیشتر از طراحی داخلی جنبه فنی دارد و کمی پیچیده تر از آن است. قرار دادن وسایل چوبی قدیمی رنگ و رو رفته از آن کارهایی است که شما را در رسیدن به یک دکوراسیون کلاسیک بشدت کمک میکند که طراحان داخلی شرکت شهری آرام در این ویلا به این امر پرداخته اند. مسئله اول در طراحی ویلا خواسته های کارفرما است به صورتی که ویلای طراحی شده کاملا مطابق نیاز های افراد می باشد و با در نظر گرفتن این نیاز ها می توان از بسیاری از هزینه های اضافی جلوگیری کرد . ستون های کلاسیک : در بسیاری از طراحی ویلای کلاسیک از ستون هایی در قسمت جلوی این طرح استفاده می کنند و یک ثر ماندگار خلق می شود.

برای بالای حمام و وان که دوش در آن قسمت قرار دارد از چراغ های ضدآب استفاده کنید، تا آب و بخار باعث شکستن و آسیب دیدن آن نشوند. امروزه خوب است که از هر قسمت از خانه استفاده شود. هر آنچه که ما در این قسمت از مطالب خود بیان خواهیم کرد، برروی ویلا هایی با متراژ کمتر هم قابل اعمال است. این سبک یکی از سبک های محبوب و پرطرفدار در طراحی نما و طراحی داخلی ویلا می باشد . طراحی داخلی و مبلمان این ویلا مطابق با سبک ساخته شده اش کلاسیک نیز اجرا شده است. در دکوراسیون داخلی روستیک فضای ویلا را نباید خالی بگذارید.

برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای، داشتن درک درستی از طراحی بسیار حائز اهمیت است و تنها از طریق کلاس های آموزش طراحی داخلی است که دانشجویان می توانند با مفهوم طراحی مجازی به خوبی آشنا شوند. طراح داخلی میتواند پروژههایی که شامل تنظیم فاصلههای طرح اولیه را در داخل یک ساختمان و همچنین پروژههایی که نیاز به درک درستی از مسائل فنی مانند آکوستیک، نور، دما، و غیره دارند را انجام دهد. انتخاب صحیح مبلمان برای بخش پیلوت و نیم پیلوت، نورپردازی صحیح در هر قسمت و انتخاب صحیح راه پلهها که قسمت پایین ویلا را به نیم پیلوت متصل میکند میتواند محیط زیباتری را فراهم سازد. انتخاب افراد متخصص برای ساخت ویلا از مهمترین گامهایی می باشد که در این راستا باید بسیار دقت داشته باشید. در معماری داخلی توجه به دمای فضا داخلی، سطح رطوبت و میزان نور و روشنایی و سیستمهای صوتی توسط فرد متخصص بررسی و کنترل می شود تا میزان کارآیی را به حداکثر برساند. برای طراحی ویلای کلاسیک مدرن ، معماری کاملی ، سازه و طراحی داخلی خطوط کلاسیک را با عناصر معاصر ترکیب کرده و چشم انداز تازه ای را برای ویلا خلق می کند.برای طراحی ویلای کلاسیک به این سبک یک دکوراسیون داخلی پویا و اصیل روبرو هست و در همه اتاقها ترکیب کاملی از عناصر معاصر و کلاسیک وجود دارد.

برای اینکه دکوراسیون اتاق نشیمن خود را به سمت یک دکوراسیون کلاسیک و سنتی متمایل کنید اول از همه پای رنگ هایی مثل کرم و سفید و قهوه ای و مشکی را به اتاق نشیمن باز کنید.می توانید از این رنگها برای پرده ها ، کوسن ها یا روکش مبلمان ها و یا از پارچه های مخمل با رنگ های گرم و یا طرحدار استفاده کنید.و برای میز و صندلی ها و نرده های پله ها استفاده ازمتریال چوب توصیه میشود که به دلیل ارتباط نزدیک انسان با چوب این فضا گرمتر و دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال دلنشین تر میشود. بسیاری از کارفرماها به دنبال طراحی ویلا باغ با هزینه کمتری میگردند در حالی که صرفه جویی در این مرحله، به دلیل مشخص نبودن جزئیات، هزینه طراحی مجدد را برای مشخص کردن جزئیات به همراه دارد. علاوه بر این به دلیل نداشتن محدودیت در طراحی مدرن، هر ویلا میتواند منحصر به فرد باشد و کمتر شاهد شباهت ویلاهای ساخته شده در این سبک به یکدیگر هستیم. انتخاب نوع پنجره با مکان قرارگیری ویلا ارتباط مستقیم دارد.

ابرغیشم احساسی از غنی بودن را به فضای خانه می بخشد و معمولا به عنوان روکش کوسن یا روتختی به کار می رود. نمای خارجی ساختمان یکی از مهم ترین اجزاء در هر ساختمانی به شما می رود بنابراین بهتر است نما ساختمان به گونه ای طراحی شود که علی رغم محافظت از محیط داخلی ساختمان، ارتباط فضای بیرون را با فضای داخلی به خوبی برقرار نماید. به طور کلی، برای هر طراحی یا دکوراسیون که برای ویلایتان مد نظر است بهتر است با یک مشاور و طراح که تجربه لازم را در این زمینه دارد مشورت کنید. ریختن خاک پشت قالبها روشی برای تامین مقاومت لازم است. اگر در طراحی ویلا در شمال از سازه فلزی استفاده شود باید حتما تمهیدات لازم را در راستای جلوگیری از پوسیدگی آن اجرا کرد. بنابراین فضای سبز ویلا باید با متریال و مصالح به کار رفته در محوطه هماهنگ بوده و جلوه ای ویژه به آنجا ببخشد.