مزایا و فواید هوشمند سازی ساختمان BMS چیست؟ » شرکت نوین گستران آموزش، فروش و نصب کرکره برقی-درب اتوماتیک-دوربین مدار بسته

تجهیزات خانه هوشمندبه شکل استاندارد در سه دسته پردازنده ها، سنسور ها، و عملگر ها تقسیم بندی می شوند. اجرای یک دستور می تواند به شکل با سیم و یا ارسال یک کد مادون قرمز و یا موج رادیویی باشد. تصور کنید قصد خرید یک خودرو دارید به سوال قیمت خودرو حدودا چقدر است چگونه می توان پاسخ گفت؟ بدیهی است نسبت به نوع خودرو و یا حتی قابلیت های مورد نیاز شما قیمت تغییر می کند. هوشمند سازی ساختمان نیز به همین شکل است با توجه به نوع و قابلیت های مورد نیاز قیمت متفاوت است. اتوماسیون خانگی همچنین به مصرف کنندگان کمک می‌کند تا کارایی را افزایش دهند. به جای روشن گذاشتن تهویه در تمام طول روز، یک سیستم خانه هوشمند می‌تواند رفتارهای شما را یاد بگیرد و اطمینان حاصل کند که تا وقتی که از محل کار به خانه می‌رسید، خانه خنک شده باشد.

در سرویس خانه هوشمند ابتدا همیار از پروژه بازدید نموده و نمونه کارها و پیشنهادات خود را به مشتری اعلام نماید. همیار و مشتری برآورد هزینه و مدت زمان انجام کار را به همراه مشخص نمودن مسئولیت تامین کالا(مشتری یا همیار) و ذکر نوع کالاهای مورد مصرف و درجه مرغوبیت اجناس و طی قراردادی مکتوب نمایند. استفاده از سنسورها و دوربین ها داده های دقیقی در مورد نحوه استفاده از ساختمان ارائه می دهند که می تواند به تصمیم گیری روشنگرایانه تری تبدیل شود. استفاده از فضا را می توان بر اساس داده های واقعی بهبود داد چرا که ساختمان به طور عملیاتی و هوشمندانه فعال می شود. ساختمان ها و املاک اغلب جایگاه دوم را از نظر بالاترین هزینه برای یک کسب و کار بعد از دستمزد و کارکنان دارند؛ بنابراین بهینه سازی فضایی که داخل آن هستید بسیار ضروری است.

همچنین این تجهیزات شامل انواع سیستم‌های امنیتی و سنسورهای هوشمند نیز می‌شوند. استفاده از تجهیزات خانه هوشمند ایرانی از همه لحاظ به نفع ماست؛ زیرا در صورت بروز هرگونه مشکلی با پشتیبان مستقیم محصول در ارتباط هستیم. همانطور که پیش تر همگفتیم زیرسازی ها و تجهیزاتی برای ساخت یک خانه هوشمند نیاز است در ادامه توضیحمختصری درباره این موضوعات بیان می کنیم. انواع هوشمندسازیساختمان بی ام اس بر اساس نوع تجهیزات و ارتباط تجهیزات هوشمندسازی با هم تفاوت دارند.

  • یکی دیگر از خدمات IRAN BMS در راستای هوشمند کردن ساختمان که در شمار جدیدترین تکنولوژی های این حوزه قرار دارد، اطلاع رسانی هوشمند است.
  • هزینه های سربار ساختمان برای هر مالک یا خود ساختمان می تواند بسیار سنگین باشد؛ در حالی که این هزینه های تجاری از جمله هزینه های ضروری برای هر ساختمان است، اما اغلب غیر منطقی می باشد.
  • کلیه سیم کشی های ساختمان برای این منظور باید تعویض گردد و این به معنای تخریب بخش های عمده ای از سازه است.
  • همچنین امکان شام خوردن کنار هم همراه با یک موسیقی دلنشین و فراخوان به تمام اتاق ها امکان پذیر خواهد بود.
  • پایش و همچنین کنترل وضعیت هر یک از آن ها با انواع هوشمند سازی ساختمان امکان پذیر خواهد بود.

تعجبی هم ندارد که انسان به فکر هوشمند سازی ساختمان باشد، چرا که همواره هدف او آرامش و آسایش بیشتر بوده است. شما با پیشزفت تکنولوژی کنترل دما، تهویه و تبادل حرارتی ساختمان می توانید مصرف انرژی این سیستم ها را کاهش داده و سطوح بهینه مصرف را حفظ نمایید. سنسورهای کاربردی دیگر در ساختمان هوشمند سنسورهای دما، سنسور حرکت و سنسور آلتراسونیک هستند. لیمیت سوئیچ ها و میکروسوئیچ ها نیز به عنوان تجهیزات کنترلی در فلوترها کاربرد دارند. شیرهای کنترلی از تجهیزاتی هستند که می توان آن ها را به سیستم کنترل ساختمان هوشمند متصل و فرمان قطع و وصل به آن ها صادر کرد.

مزایا و فواید هوشمند سازی ساختمان BMS چیست؟ » شرکت نوین گستران آموزش، فروش و نصب کرکره برقی-درب اتوماتیک-دوربین مدار بسته

همراه با شتاب سنجها استفاده می شوند و سرعت زاویه ای را اندازه گیری می کنند، که به عنوان اندازه گیری سرعت چرخش در اطراف یک محور تعریف می شود. برنامه های اصلی آنها شامل سیستم های ناوبری اتومبیل، کنترل کننده های بازی، رباتیک و لوازم الکترونیکی مصرفی است. این سنسورها را می توان در دوربین های دیجیتال، تصویربرداری پزشکی و تجهیزات دید در شب و دستگاه های بیومتریک یافت. آنها همچنین در صنعت خودرو استفاده می شوند و نقش مهمی در توسعه اتومبیل های بدون راننده دارند. اتحادیه Z-Wave یک کنسرسیوم بین المللی از تولیدکنندگان که دستگاه های فعال Z-Wave را ارائه میدهد است. کنترل Z-Wave تقریباً به هر دستگاه الکترونیکی در یک خانه میتواند اضافه شود .

تلاش تیم تپ لایف این است که انواع ساختمان هوشمند را با کیفیت بالا و در عین حال هزینه‌ای معقول برای شما پیاده سازی کند. همچنین پروتکل مورد استفاده تپ لایف، Z-Wave است که حتی برای ساختمان های ساخته شده هم کاربرد دارد. با ساختمان هوشمند دیگر نیازی نیست شما و سایر اعضای ساختمان ارزشمند خود را صرف رفتن و باز کردن در و یا سایر کارهای روزمره زمان‌بر کنید.

آن‌ها از حسگرهای اینترنت اشیا و اتوماسیون ساختمان برای کنترل تقریباً همه چیز استفاده می‌کنند؛ تهویه مطبوع، روشنایی و امنیت از این سری موارد هستند. حتی عملکردهای کاربر محور مانند جستجوی راه و زمان بندی اتاق کنفرانس نیز شامل این موارد می‌شوند. خانه هوشمند یا ساختمان هوشمند تکنولوژی جدیدی است که امروزه جای خود را در منازل، ساختمان های اداری و مجتمع های بزرگ باز کرده است. در واقع هوشمند سازی ساختمان یکی از جذاب ترین جلوه های پیشرف تکنولوژی است که می تواند تحولی اساسی در منزل و یا محل کار شما ایجاد کند. قرار دادن کلمه هوشمند در کنار خانه می تواند حس مدرن و لوکس بودن را به هر شنونده ای القا کند. نکته جالب این است که یک خانه هوشمند هم می تواند یک خانه گران قیمت با وسایل و تجهیزات لوکس باشد.

اصطلاحات و تعاریف در خانه هوشمند

با افزایش تدریجی تعداد دستگاه های خودکار خانگی موجود ، هزینه نصب کاهش می یابد ، اما به دلیل عدم محبوبیت دستگاه های اتوماسیون خانه کاهش نیافته است. در حال حاضر ، فناوری های مورد استفاده قادر به پوشش کل طرح هوشمند سازی ساختمان مورد نظر نیستند. جالب است بدانید که هوشمند سازی ساختمان تنها به یک شیوه صورت نمی گیرد و با توجه به بودجه ای که کارفرما برای این منظور در نظر دارد و نیز شرایط پروژه، می توان از بهترین گزینه برای هوشمند کردن خانه و ساختمان استفاده کرد.

کلید اتوماتیک اشنایدر

سیستم های کنترل دسترسی متعددی وجود دارد که باید برای ساختمان یا محل کسب و کار انتخاب شود. این اپلیکیشن که در اختیار کاربران خانه هوشمند قرار می گیرد می تواند کلیه سیستم های مورد نظر کاربر را چه در داخل خانه و چه در خارج از خانه ، از طریق موبایل کنترل و مانیتور کرد. هوشمند سازی خانه ، جدیدترین تکنولوژی حال حاضر است که هوشمند سازی آشپزخانه را نیز در بر می گیرد. ارائه فضایی که کیفیت خوب هوای فضای داخل خانه، راحتی فیزیکی، امنیت ،بهداشت ،روشنایی ، فرآیندهای کارآمد و اتاق مورد نیاز کارکنان را در سطح مطلوب تسهیل می‌کند و آن ها را قادر میسازد تا عملکرد خوب و بهتری داشته باشند. یک ساختمان هوشمند ساختمانی است که علاوه بر ایجاد محیطی امن و راحت برای ساکنان خود، با استفاده از فناوری امکان استفاده کارآمد و اقتصادی از منابع را فراهم می‌کند و از همه مهم تر، ‌ارزش افزوده ای را به ساختمان اضافه خواهد کرد.