نمونه های منتخب طراحی داخلی منزل ایرانی در سال های اخیر

برای این که هزینه ها را پایین بیاورند خودشان مسئولیت و نظارت پروژه را قبول می کنند. کوسن ها باید به اندازه کافی بزرگ، راحت و نرم باشند تا بتوانند مورد استقبال افراد قرار گیرند. به این نرم افزار ، لقب اتاق اتصالات مجازی را داده اند. مطمئنا اگر خودتان تاکنون تجربه نشستن یا خوابیدن زیر یک کرسی را کسب نکرده باشید اما بهطور حتم خاطرات بسیاری را در رابطه با استفاده از کرسی در خانهها از زبان بزرگترهای خود شنیدهاید. یک طراح در هر پروژه تجربه های زیادی به دست می آورد که در پروژه های بعدی بکار می بندد؛ اما شما برای طراحی فضای خود اولین تجربه را دارید که این موضوع شما را به سمت هدر دادن هزینه و وقت سوق می دهد. درهای شیشه ای بلند 3.1 متری، امکان نمایش بی وقفه به داخل بیرونی را فراهم می کند و یک پروفیل سقف مجسمه سازی با گچ کاری منحنی، چشم را به سمت باغ هدایت می کند. همچنین لازم به ذکر است که ورودی خانه، که در طبقه دوم واقع شده است، راه پله ای می باشد که در فضای بیرونی طراحی شده که باعث حفظ حریم خصوصی ساکنین خانه شده است.

برای این ویلاها از بهترین مصالح در نمای بیرونی استفاده شده است. یادمان نرود که هرچه هم مدرن باشد زندگی مان باز هم گذشته ما جایگاه ویژه ای در زندگی مان دارد، سعی کنید از پنجره های رنگی تا حد امکان استفاده کنید، استفاده از میز و صندلی چوبی به جای چرم یکی دیگه از نکاتی ست که نزدیک میکند خانه تان را به سبک سنتی، استفاده از قوری چینی بجای شیشه ای و فلزی، حتما سعی کنید از گل و گلدان و ترجیحا از گلدان چینی و گلی با رنگ های متنوع استفاده کنید بر روی تاقچه های اتاق و بیرون یادتان نرود که از چادر گل گلی مادربزرگ برای پرده پنجره استفاده کنید. این تضاد شدید رنگی است که باعث میشود جذابیت دکوراسیون چندین برابر گردد. این کار باعث جذابیت بیشتر فضای داخلی مغازه و در عین حال تلبیغ برندهای مختلفی که در مغازه ارائه می شوند می شود . این ایده جذابیت بسیار زیادی خواهد داشت منوط بر اینکه اندازه خانه شما بزرگ باشد و بتوانید بخشی از خانه را به یک دکوراسیون و بخشی دیگر را به سبکی دیگر اختصاص دهید؛ اما فراموش نکنید تعادل بین سبکها بر زیبایی نهایی ساختمان شما تأثیر میگذارد؛ بنابراین حتماً از مهندسین و مشاورین باتجربه سؤال کنید.

اما در طراحی داخلی خانه هایتان به سبک سنتی یک سری اصول دیگری هم هست ک اگر رعایت کنید، رنگ و بوی خانه تان میشود همان رنگ و بوی خوش قدیم. مسئله مهم دیگری که باید به آن توجه کرد، میزان روشنایی فضا دکوراسیون داخلی خانه چوبی است. با توجه به اینکه در انتخاب رنگ باید به میزان روشنایی طبیعی ساختمان توجه داد بنابراین ارتباط مستقیمی بین میزان نور خورشید در خانه و سبک انتخابی جهت طراحی داخلی وجود دارد. به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا درصورتیکه برای طراحی دکوراسیون منزل به گروه طراحی و دکوراسیون داخلی بازسازی منزل معماری مهراز طراحان مراجعه کنید قطعاً انواع سبک دکوراسیون داخلی را برای شما معرفی خواهند کرد تا شما بر اساس ایدهها و خواستههای خود بتوانید بهترین سبک را برای طراحی داخلی انتخاب کنید. شما میتوانید برای داشتن خانهای به سبک سنتی و با الهامگرفتن از حوضهای قدیمی در فضای داخلی منزل خود از وجود آبنماهایی بهره ببرید که از ظاهری سنتی برخوردار هستند. برای مثال استفاده از چوبهای تیره یا پارچههای بافتنی و یا گلدوزی شده استفاده میگردد.

آشپزخانه اصلی تیره بود و ارتفاع سقف بسیار پایین فقط بیش از دو متر بود. حال قصد داریم نکاتی را درباره جدیدترین دکوراسیون داخلی و در مورد بخشهای اصلی منزل را با شما در میان بگذاریم. زمانی که در مورد دکوراسیون مدرن صحبت میکنیم، قصد داریم عناصر و ایدههای جدید را در محیط داخلی خانه اجرا کنیم که در عین زیبایی، حس سادگی در بین عناصر دکوراسیون نیز وجود داشته باشد. سبک دکوراسیون اسکاندیناوی تجلی از سادگی سبک زندگی ساده مردم شمال اروپا است. در گذشته پشتی و مخده برای ایجاد مکانی راحت بهمنظور نشستن استفاده میشد اما در حال حاضر میتوان از این وسایل بهعنوان نمادهایی جهت اجرای سبک سنتی در منازل استفاده نمود. شما میتوانید صندوقچههای قدیمی را بهمنظور استفاده در دکوراسیون سنتی منزل بهعنوان میز عسلی به کار ببرید. قبل از هر چیز باید از گروههای مهندسی در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی سؤال کرده و سپس بعد از انتخاب سبک، وسایل موردنیاز برای چیدمان و حتی برای طراحی نمای داخلی را انتخاب نمایید. در دکوراسیون داخلی خانه های بزرگ باید انتخاب رنگ و پوشش دیوارها به نحوی صورت بگیرد، که فضای صمیمی و دلپذیری را برای محیط ایجاد کند. اکثر واحدها و مبلمان خانه که توسط به طور انحصاری توسط معمار طراحی شده، ایده طراحی برای مکان شیشه ای می دهد.

طراحی به سبک خانه های اصفهان؟ بهعبارتدیگر شما میتوانید از انواع و اقسام وسایل و عناصر در طراحی داخلی استفاده کنید به این معنا که دست شما باز است تا هر ایدهای که دوست دارید را در دکوراسیون امروزی پیاده کنید تا راحتی و صمیمیت بیشتری بین اعضای خانواده وجود داشته باشد. این موضوع کاملاً سلیقهای است و هرکدام از افراد بر اساس شرایط خلقی خود به سراغ سبکهای میروند که آرامش بیشتری را برای آنها به همراه داشته باشد. اگر فضای منزل شما کوچک است نباید از مبلمان و پرده و کوسن با طرح و رنگ های متنوع در فضای سالن پذیرایی و اتاق نشیمن استفاده نمایید همچنین بهتر است برای طراحی این بخش از منزل از ترکیب دو یا سه رنگ استفاده کنید. و طراحی های متنوع دیگه که در ایران عزیزمان وجود دارن. چای بهعنوان یک نوشیدنی شرقی از دیرباز تاکنون همواره در فرهنگ ایران و ایرانی جایگاه ویژه و ممتازی را به خود اختصاص داده است بهگونهای که امروزه نقش انکارناپذیر آن در زندگی ما بهخوبی آشکار و نمایان است. کارفرمایان و علاقهمندان به طراحی و دکوراسیون داخلی میتوانند از طریق چیدانه با شرکتهای معماری و ساختمانی و فروشندگان محصولات حوزه دکوراسیون در سراسر ایران ارتباط برقرار کنند.

همانطور که شما نیز بهخوبی میدانید فرش بهعنوان عنصر اصلی در طراحی و دکوراسیون خانههای ما ایرانیان شناخته میشود. کرسی در گذشته نه تنها بهعنوان وسیلهای گرمایشی در خانههای قدیمی به کار میرفته است بلکه همچنین وجود این وسیله در منازل بهانهای بهمنظور جمعشدن اعضای خانواده در کنار یکدیگر بوده و از این جهت سبب ایجاد صفا و صمیمیت بیشتر در بین افراد میشده است. شما این امکان را دارید که برای ایجاد فضایی مشابه آنچه که از طریق قراردادن کرسی در خانهها در زمان گذشته فراهم بوده است با استفاده از بخاری برقی، میز و لحاف فضایی گرم و دلچسب را بهمنظور استراحت و خواب خود فراهم سازید. تعمیرات و آینهکاری کمدهای چوبی این امکان را برای شما فراهم میآورد که از آنها بهعنوان کمدهای تزئینی در اتاق پذیرایی خانه خود بهره ببرید.

علاوه بر موارد ذکر شده موضوعات دیگری نیز در دکوراسیون داخلی اهمیت دارند که بهتر است شما با یک گروه تخصصی در این مورد مشورت کنید. فراموش نکنید طراحی دکوراسیون منزل علاوه بر اینکه ازنظر زیبایی اهمیت دارد، بر آرامش افراد خانواده نیز تأثیر میگذارد؛ بنابراین تنها بر اساس گفتهها و یا پیشنهادها دیگران عمل نکنید. برای این که آبنمای منزل شما هر چه بیشتر زیبا و چشمنواز جلوه کند میتوانید از انواع گوناگون گیاهان و نیز سنگهای طبیعی برای تزئین و زیباسازی آن استفاده کنید و از این طریق فضای خانهتان را بهواسطه حضور این ابزارهای طبیعی جانی تازه ببخشید.

فرش علاوه بر این که در دکوراسیون خانههای قدیمی کاربرد فراوانی داشته است در دوران کنونی نیز نقشی مهم و حضوری پررنگ در دکوراسیون خانههای مدرن ایرانی از خود نشان میدهد. بر این اساس میتوان گفت سماور بهعنوان یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده در تهیه این نوشیدنی محبوب و پرطرفدار از جمله نمادهایی است که در دکوراسیون سنتی خانههای ایرانی به چشم میخورد. برای داشتن خانهای به سبک سنتی میتوانید بعضی از وسایل قدیمی بزرگترهای فامیل از جمله پدربزرگها و مادربزرگها را از آنها قرض بگیرید. استفاده از رنگ گرم مطابق با سبک طراحی دکوراسیون مدرن، به معنی استفاده از سفید خالص و نرمی است که تناژ و طیف رنگی از خاکستری دارد. برای مثال استفاده از پالتهای رنگی ساده، وسایل شیشهای براق، استفاده از مبلمان راحتی و حتی طراحیهای صاف و صیقلی، استفاده از اشکال هندسی همانند دایره و چهارگوش، همگی نشاندهنده سبک مدرن در دکوراسیون داخلی هستند. در انتخاب رنگ دکوراسیون منزل شما هیچ محدودیتی وجود ندارد شما میتوانید هر رنگی را که دوست داشتید انتخاب کنید اما برای گرفتن بهترین نتیجه از ترکیب سه رنگ یا سایه استفاده کنید. بر اساس نوع سبکی که برای طراحی دکوراسیون منزل انتخاب میکنید، قطعاً باید به سراغ انواع رنگها نیز بروید.

بیشتر ایدههایی که برای استفاده از چنین وسایلی در دکوراسیون سنتی منزل پیشنهاد میشوند بهواسطه خلاقیت و ذوقی که خودتان در انجام این امور به خرج میدهید قابلیت عملیشدن طبق سلیقه شخصی شما را پیدا میکنند و شما میتوانید متناسب با طرحی که خودتان میپسندید دکوراسیون منزل خود را بهشکلی سنتی طراحی و اجرا نمایید. پیشنهاد ما این است برای تزئین اتاق پذیرایی خود در کنار مبل از وجود یک سنتور بهره ببرید. برای دکوراسیون داخلی منزل گروههای معماری به سبک و سیاق خانه توجه کرده و متناسب با آن وسایل موردنیاز مثل انواع مبلمان، فرش، و … در سبک مدرن قطعاً می توانید در جای جای خانه رد پایی از تکنولوژی را مشاهده نمایید. در زندگی امروز که دیگر خبری از این طاقچهها در طراحی فضای داخلی خانهها نیست میتوان از قسمت بالای یک شومینه و یا شلفهای دیواری به جای طاقچه استفاده نمود. همچنین بهواسطه تزئین فضای منزل خود با استفاده از ظروف سفالی، کاشیها و لوازم دکوری و تزئینی دیگر میتوان رنگ آبی فیروزهای را به دکوراسیون خانه اضافه نمود. یکی از مهمترین عناصری که میتوان آن را در دکوراسیون سنتی منزل در خانههای ایرانی مشاهده نمود ساز ایرانی است. این مورد بهخصوص در آپارتمانها و خانههای کوچک و نقلی امروزی اهمیت فوقالعادهای پیدا میکند.

همچنین گلیم و جاجیم را میتوان در نقش روکش پوف، پشتی، کوسن مبل و صندلی و بهعنوان تابلوهای هنری زیبا برای تزئین منزل به سبک سنتی مورد استفاده قرار داد. این دسته از افراد به سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه علاقه بسیار زیادی دارند؛ اما نوع دیگری از سبک دکوراسیون سنتی، به نام سبک سنتی غربی شناخته میشود. کار خلاقانه دیگری که میتوانید در جهت اثربخشنمودن فضای منزل خود و اجرای دکوراسیون سنتی منزل انجام دهید این است که از فرشهای سنتی در خانه خود استفاده نمایید. راهکار دیگری که میتوانید در راستای اجرای سبک سنتی در فضای خانه خود از آن استفاده کنید این است که یک تار، گیتار یا نظیر اینها را قاب بگیرید و سپس قاب زیبایی را که ساختهاید در قسمت بالای شومینه منزل خود قرار دهید و از تماشای منظره آن لذت فراوان ببرید. در این سبک چیدمان و دکوراسیون خانه حس سادگی را القا مینماید. سبک مینیمال را میتوان نوع سبک مدرن دانست اما با این تفاوت که سادگی آن بیشتر بوده و زرقوبرق زیادی در بین عناصر آن وجود ندارد.

در این مقاله سعی کردیم در میان انواع سبک دکوراسیون داخلی ۵ مورد که جایگاه ویژهای در بین مردم در تمام دنیا دارند را به شما عزیزان معرفی کنیم. این سبک از اصالت خاصی برخوردار است و نمایی جذاب و دلنشین از گذشته را دارد. علاوه بر اینکه باید سرویس خواب و لوازم راحتی مناسبی برای این فضا تهیه کنید و به طور مناسب آن را تجهیز کنید، باید رنگ ها و طراحی اتاق نیز آرامش بخش باشند و حس خوبی را به شما انتقال دهند.به عنوان مثال در اصول طراحی دکوراسیون داخلی منزل گفته می شود که خوب است اتاق خواب به رنگ آبی باشد. آن ها سعی بر این داشته اند تا فضایی مدرن همراه با حال و هوا و روحیه ی ایرانی طراحی کنند و در این راستا پروژه های فوق العاده ای را از خود برجا گذاشته اند.

را از هم جدا کنید. پوشش های ضد زنگ جلا با استفاده از یک صفحه نمایش ضدزنگ و خارج از آن با جزئیات پوسته شدن داخلی ادامه می یابد. این مرحله که معمولاً با اطلاعات معماری مشخص میشود، امکان نهایی کردن جزئیات نقشه و مشخصات عملکردی را فراهم میکند. این در حال حاضر از طریق اتاق های پذیرایی منجر شده است، با باز کردن درب به آشپزخانه، اتصال فضاها و اجازه می دهد سطح نور طبیعی خوب در اتاق پذیرایی عقب کف بتنی از آشپزخانه یک سطح بافتی یکنواخت را که به باغ ادامه می دهد را فراهم می کند و این مسطح را پوشش می دهد. تهیه مبلمان و چیدمان منزل به سبک کلاسیک نه تنها در این فضاها امکان پذیر نیست، بلکه می تواند خانه را تبدیل به سمساری کرده و آرامش را از زندگی تان سلب کند. طراحی داخلی به روش مدرن: افرادی که علاقمند به سبک مدرن هستند باید بدانند که اصول طراحی داخلی مدرن استفاده از رنگ های ساده و آرام بخش می باشد. درواقع سبک دکوراسیون صنعتی حسی شبیه به ساختمان صنعتی شبیه به یک کارخانه را برای افرادی که در آن محیط زندگی میکنند تداعی خواهد کرد.