نکاتی درباره سرمایه گذاری در بازار آهن با خرید میلگرد بلاگ | fooladiha

نکاتی درباره سرمایه گذاری در بازار آهن با خرید میلگرد بلاگ | fooladiha

هدف اصلی تجزیه‌وتحلیل بازار آهن‌آلات، شناسایی مطلوب‌ترین و مرتبط‌ترین رویکرد برای خریدی موفق و به‌صرفه است. پیداکردن انواع آهن‌آلات ساختمانی در آهن اسپات بسیار ساده‌تر از جستجو در بازار و خرید از واسطه گران و دلالان است. شما برای یافتن محصول در اندازه و وزن مناسب هیچ محدودیتی از طریق سایت نخواهید داشت.

  • البته سابقه فعالیت آسرونی‌ ها در بازار آهن و فولاد به سال ۱۳۷۴ باز می‌گردد، زمانی که با عنوان «آهن‌ آلات حیدری» و در شهر قم، شروع به کار نمودند.
  • از مهم‌ترین مزایای قیمت گذاری محصولات فولادی و خرید و فروش در بورس کالا، قابلیت پیگیری معاملات و نظارت بر روند آن طبق مقررات و قوانین موجود است.
  • وب‌ سایت آهن آنلاین در سال ۱۳۸۸ راه‌ اندازی شده و از آن زمان امکان استعلام قیمت و ثبت سفارش برای خرید آنلاین، در این وب‌ سایت امکان‌ پذیر است.
  • در این میان مسلما کارخانجات با کمترین قیمت این مقاطع را به فروش می‌رسانند.
  • قبل از آنکه در مورد قیمت گذاری محصولات فولادی در بورس کالا صحبت کنیم بهتر است بدانیم بورس کالا چیست و چه فرایندی در آن اجرا می‌شود.

این در حالی است که با توجه به قابلیت بازار برای حجم کوچک سرمایه‌گذاری‌ها این بازار نسبت به بازارهای مشابه دارای رشد و سوددهی بهتری بوده و آمارهای مربوط بازار طلا، دلار، مسکن و… البته نباید فراموش کرد که این آمارها با توجه به سراسر کشور گفته می‌شود و به طور مثال رشد مسکن و املاک در کلان‌شهرها مد نظر نیست. این مجموعه با شناخت و آگاهی از دغدغه‌ها و مشکلات تهیه آهن و فولاد، شعار آیرومارت، یک کلیک تا خرید آهن را برگزیده است.

بررسی شرایط بازار آهن در ایران

به طور کلی، پارامترهای مختلفی بر روی قیمت میلگرد ساختمانی تأثیر مستقیم دارند. برند تولید کننده این محصولات، شیوه عرضه، قیمت جهانی میلگرد و سایر عوامل نیز در تعیین قیمت روز میلگرد ساختمانی نقش مهمی ایفا می‌کنند. به هرحال چیزی که مشهود است آن است که ساخت و ساز و نیز صنایعی مانند خودروسازی که بیشترین مصرف آهن‌آلات را دارند شاید در زمانی دچار رکود شوند ولی هیچ‌گاه متوقف نمی‌شوند. بنابراین شاید بتوان بازار آهن را محلی تقریبا امن برای سرمایه‌گذاری شناسایی کرد. در ادامه با ما باشید تا با ریسک و بهترین زمان سرمایه گذاری در بازار آهن آلات را بررسی کنیم. در حالی که برخی از برندهای بزرگ برای کاهش هزینه تولید خود در طولانی مدت به کارخانه‌های خورشیدی متوسل شده‌اند، سایر شرکت‌ها همچنان از نفت و برق برای تامین انرژی ماشین‌های خود استفاده می‌کنند.

قیمت آهن در بازار جهانی و ایران

بازار آهن آلات هم در سه ماه دوم سال نسبت به سال گذشته نزدیک به دو برابر افزایش قیمت را تجربه کرد. برای مثال قیمت تیرآهن در اسفندماه سال ۱۴۰۱ در مقایسه با اسفندماه سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش داشت. قیمت میلگرد در مقایسه با پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۹۸۰۰ تومان افزایش پیدا کرد که نزدیک ۵۵ درصد محاسبه شد. راه اول این است که شما از طریق بورس کالا اقدام کنید و محصولات را با قیمت پایین‌تر از قیمت بازار خریداری کنید. در حال حاضر در بورس کالا، انواع محصولات و کالاهای بخش‌های معدنی، صنعتی، پتروشیمی، طلا، فولاد و محصولات کشاورزی عرضه خرید شمش برای سرمایه گذاری می‌شود. معمولا سرمایه گذاران در این بخش به خرید و فروش محصولات در تناژ بالا مشغولند و محصولات شرکت های تامین کنندگان فولاد در بورس، مورد معامله قرار می‌گیرد.

در یک حالت کلی به شرایطی که بین خریدار و فروشنده ایجاد شود و معامله ای صورت بگیرد بازار تشکیل شده است. بازار شامل دارایی می شود که به دو نوع دارایی مالی و فیزیکی تقسیم بندی می شود. دارایی های مالی شامل سهام و اوراق مشارکت و دارایی های فیزیکی شامل انواع کالا و زمین می باشد. تاکنون بازار های ارز و طلا جزء بازارهایی بودند که توجه سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کرده بود.