هوشمند سازی ساختمان خانه هوشمند کنترل 4 Control4 شرکت پلان-خانه هوشمند آکو

استفاده و کنترل آسان سیستم های اتوماسیون نیز یکی از مزیت های هوشمند سازی است. اگر دوربین های مداربسته سیستم، دید وسیعی داشته باشند و فیلم های ضبط شده نیز دارای صدای باکیفیتی باشند؛ ایمنی مکان افزایش می یابد. برگزاری جلسات و کنفرانس ها با کیفیت بالای تصویر و صوت نیز یکی دیگر از مزیت های هوشمند سازی سیستم صوت و تصویر است.

اما حوزه اتوماسیون صنعتی به دلیل گستردگی زیاد، نیازمند زمان و صرف هزینه زیاد است تا در این حوزه مسلط شوید ولی ما خبر خوبی برایتان داریم. سیگنال های آنالوگ یا دیجیتال خروجی سنسورها به کنترلرها که می تواند PLC و یا هر کنترلر دیگر باشد، ارسال می شود. در هنگام عملکرد سنسورهایی که خروجی آنها سیگنال دیجیتال است، ولتاژ 5 ولت ایجاد می شود و در زمان قطع ولتاژ 0 ولت دارند. این اطلاعات وارد کنترلر می شود و کنترلر دستورات اجرایی را به عملگر منتقل می کند.

آموزش هوشمندسازی ساختمان یکی از رشته های نوین و جذاب برای کسانی می باشد که دوره برق ساختمان را گذرانده باشند و یا آشنایی به یرق هوشمندسازی ساختمان داشته باشند. در این دوره نحوه کنترل تجهیزات برقی و بهینه کردن الگوی مصرف را آموزش می بینند. لذا از این رو مجتمع آموزشی فنی پویان با استفاده از اساتید توانمند در این حوزه و با استفاده از دانش و تجهیزات بروز زمینه را برای علاقه مندان این دوره فراهم ساخته تا کارآموزان با دانش بالا دوره را به پایان برسانند.

  • تابلو برق ATS که مخفف Automatic Transfer Switch است وظیفه تشخیص قطع برق اصلی را دارد.
  • نصب این پروتکل‌ها ممکن است کمی سخت باشد و در ادامه مشکل همگام‌سازی لوازم هوشمند نیز وجود خواهد داشت.
  • از این طریق می توان کنتورهای آب، برق و گاز را در مرکز کنترل مانیتورینگ کرد.
  • مزیت هایی که ساختمان های هوشمند به نسبت دیگر بناها دارند، سبب شده تا این فرآیند با سرعت بالایی در حال گسترش باشد.
  • زندگی با هوشمند سازی آسان می شود زیرا تداخل فیزیکی در کل فرایند دخیل نیست.

با این قابلیت‌ها شما می‌توانید توانایی مدیریت همزمان را در طراحی BMS داشته باشید و چندین المان را به کل سیستم وصل کنید. نقاط دسترسی ، قابلیت کنترل و نمایش اطلاعات هر بخش از سیستم ساختمان هوشمند را دارا می باشند. این بخش می تواند با رله های کنترلی برای هماهنگی وسایل در ساختمان هوشمند و یا تنها به عنوان نمایشگر کاربرد داشته باشد. در سیستم هوشمند سازي ساختمان جدید که اصطلاحاً مش نام دارند، در قیمت مناسب تر، هر یک از تجهیزات خود به عنوان یک روتر (کنترل کننده محلی) برای ارسال سیگنال به سیستم های مجاور عمل می کند. کنترل کننده های مرکزی نقش اساسی در تعیین قیمت هوشمند سازی ساختمان دارند.

استفاده از سنسورها

هنگامی که دمای لازم به طور اتومات برای فضا فراهم می شود و نیازی به تنظیم دستی نیست؛ مصرف انرژی نیز کم می شود. سیستم خانه هوشمند از زبان خاصی استفاده می کند که توسط اجزای منفرد سیستم قابل درک است که به آن پروتکل ارتباطی می‌گویند. BACnet ،Modbus ،KNX و SBUS از رایج ترین پروتکل‌های مورد استفاده هستند.

هوشمند سازی ساختمان خانه هوشمند کنترل 4 Control4 شرکت پلان-خانه هوشمند آکو

سنسورهای رطوبت به شما امکان می دهد شرایط ایده آل را حفظ کنید و در صورت ایجاد تغییر سریعاً اقدام کنید. در خانه ها و مشاغل از آنها برای کنترل سیستم های گرمایشی، تهویه و تهویه هوا استفاده می شود. از آنها در کارخانه های تولیدی، بیمارستان ها، موزه ها، گلخانه ها و ایستگاه های هواشناسی استفاده می شود یا هر محیطی که به رطوبت حساس باشد.

تلکام آلمانی، Alexa را با پلت فرم خانه هوشمند Qivicon ادغام می‌کند

کلیدهای هوشمند با داشتن ماژول های مخصوص، به عنوان رابط، این امکان را به کاربر می دهند تا کنترل هوشمند ساختمانهای مختلف را به دست بگیرند. تنوع بالای کلیدهای موجود در بازار، سازگار با پروتکل های بروز موجب شده تا هوشمند سازی ساختمان در محدوده قیمت و هزینه های مختلف با مزایای متعدد ممکن باشد. همانطور که می دانید؛ یک ساختمان معمولی از سیم کشی سنتی جهت برق کشی ساختمان استفاده می کند. اما در یک ساختمان هوشمند، سیم کشی به صورت هوشمند و تحت یک پروتکل باز و استاندارد صورت می‌گیرد.

مزایا و فواید هوشمندسازی ساختمان

موارد استفاده شامل دستگاه های ضد سرقت، نظارت بر ناوگان خودرو، صنایع هواپیمایی و لوازم الکترونیکی کاربردی، از جمله تلفن های هوشمند و گام شمار استفاده می شود. در صورتیکه از مدتها وجود داشته است، اما توسعه اینترنت اشیا باعث شده است که اکنون آنها می توانند مشکلات را بلافاصله به کاربران اطلاع دهند. از این سنسورها در مدیریت محیط زیست برای اندازه گیری مواد شیمیایی، یونها، عناصر آلی، جامدات معلق و سطح pH در آب استفاده می شود.